Wednesday, March 16, 2011

~~ MIRMO...MIRMO....MIRMO ZIBANG...!!!! ~~



Mirmo Zibang



Geng mirmo yang kiut miut
Ni citer kartun feberet kiter...comelllll yg amat sgt...ms cte ni men kat tv9 dlu (kalu x silap la..)...kiter sanggup tggu dpn tv 2...die men petang kan...mmg da booked ms 2...xle de appoinment....mitim...dating...even lepaking...huhu...sampai skrg still suker g...tp 2 la..klu la de stesen tv yg nk tayang g cte mirmo ni...mmg kiter akan tetap pekat melekat kat dpn tv...huhu ;p


Ni geng yg slalu kaco geng mirmo
Mirumo










Thursday, March 10, 2011

~~ Saat Lafaz Sakinah ~~

video

Heningnya
Sunyi suasana
Lafaz sakinah bermula
Apa rasa
Diterjemah hanya
Sebak abah tangis ibunda
Adalah aku wali puteriku
Serah kini amanahku ini padamu
Nafkahilah dia curah kasih dan cinta
Lebih dari yang ku berikan kepadanya

Dulu esakannya sandar di bahuku
Tangisannya kini ku serah padamu
Bukan bermakna dia bukan milikku
Fitrahnya perlukanmu
Jadikanlah dia wanita syurga
Mengerti benar akan maharnya
Taat itu bukan hanya pada nama
Indah ia pada maksudnya
Ku akur
Akan pesanmu
Puterimu kini amanahku
Iringilah
Dengan doamu
Bahagia kami dari redhamu

 

Wednesday, March 9, 2011

WANITA: AKAL SENIPIS RAMBUTNYA

Jangankan lelaki biasa, Nabi pun terasa sunyi tanpa wanita,
Tanpa mereka, fikiran dan perasaan lelaki akan resah,
Masih mencari walau ada segalanya,
Apa yang tiada dalam syurga?
Namun Adam tetap rindukan Hawa.
Dijadikan wanita dari tulang rusuk yang bengkok itu, untuk diluruskan oleh lelaki,
Tetapi seandainya lelaki itu sendiri tidak lurus.... Mana mungkin kayu yang bengkok menghasilkan bayang yang lurus,
Luruskanlah wanita dengan jalan yang ditunjukkan oleh Allah SWT, Kerana mereka diciptakan sebegitu rupa oleh Allah,
Didiklah mereka dengan panduanNya,
Janganlah cuba menjinakkan mereka dengan harta, Kerana nantinya mereka akan liat,
Janganlah hiburkan mereka dengan kecantikan, Kerana nantinya mereka derita,
Kenalkanlah mereka kepada Allah, Zat yang kekal, Di situ punca kekuatan dunia!!!
Akal senipis rambutnya, Tebalkan ia dengan ilmu, Hati serapuh kaca, Kuatkanlah ia dengan iman,
Perasaan selembut sutera, Hiasilah ia dengan akhlak, Suburkanlah ia kerana daripada situlah nantinya, mereka akan lihat nilaian dan keadilan,
Allah, Bisikkanlah ke telinga mereka bahawa,
Kelembutan bukan satu kelemahan, Ia bukan diskriminasi-Mu, Sebaliknya disitulah kasih dan sayang-Mu,
Jinakkanlah diri kepada Allah, Nescaya akan jinaklah segala-galanya di bawah pimpinanmu,
Jangan mengharapkan isteri semulia Fatimah Az Zahra, Andai dirimu tidak sehebat Saidina Ali Karamallahawajhah.

~~ S.A.H.A.B.A.T ~~

1. Persahabatan adalah satu satunya pintu kebebasan kita.Banyak perkara yang tak dapat kita nyatakan kepada isteri sekali pun,tetapi dapat dinyatakan kepada sahabat.Persahabatan yang jujur adalah salah satu tangga kenaikan.

2. Supaya beroleh sahabat,hendaklah diri sendiri layak buat disahabati orang.

3. Sahabat mu suka pada mu, tetapi tidaklah tiap tiap orang yang suka kepada mu itu adalah sahabat mu.

4. Kesenangan hidup mu adalah memperbanyak teman,tetapi bukti persahabatan yang setia ialah diwaktu kesukaran.

5. Yang semulia mulia kewajipan bersahabat ialah mengetahui kehendak dan kemahuan sahabat mu sebelum dikatakan.Dan perkenankan permintaannya sebelum dimintanya.

6. Kalau mempunyai banyak sahabat, janganlah jadi sahabat untuk seorang sahaja.

7. Kalau sahabat mu tertawa,hendaklah dikatakan apa sebab dia senang , kalau sahabat mu menangis,engkau mesti periksa apa sebab dia susah.

8. Jika engkau memberi sesuatu pada sahabat mu,bererti memberikan kepada diri mu sendiri.

9. Bila orang telah merasa dirinya besar,dia lupa akan salahnya,hanya sahabat yang setia yang sanggup membuka matanya.

10. Teman yang 'berudang disebalik batu' adalah seumpama anjing ditepi jalan,yang ditujunya hanya tulang yang akan dilemparkan kepadanya,bukan tangan yang melemparkan tulang itu.

Tuesday, March 8, 2011

Ketika Allah Memilihmu Untukku..

Padamu yang Allah pilihkan dalam hidupku..
Ingin ku beri tahu padamu..
Aku hidup dan besar dari keluarga bahagia..
Orang tua yg begitu sempurna..
Dengan cinta yg begitu membuncah..
Aku dibesarkan dgn limpahan kasih yang tak terhingga..
Maka, padamu ku katakan..
Saat Allah memilihmu dalam hidupku,
Maka saat itu Dia berharap, kau pun sanggup melimpahkan cinta padaku..
Memperlakukanku dgn sayang yang begitu indah..


Padamu yang Allah pilihkan untukku..
Ketahuilah, aku hanya wanita biasa dengan begitu banyak kekurangan dalam diriku,
Aku bukanlah wanita sempurna, seperti yang mungkin kau harapkan..
Maka, ketika Dia memilihmu untukku,
Maka saat itu, Dia ingin menyempurnakan kekuranganku dgn keberadaanmu.
Dan aku tahu, Kaupun bukanlah laki-laki yang sempurna..
Dan ku berharap ketidaksempurnaanku mampu menyempurnakan dirimu..
Karena kelak kita akan satu..
Aibmu adalah aibku, dan indahmu adalah indahku,
Kau dan aku akan menjadi 'kita'..


Padamu yg Allah pilihkan untukku..
Ketahuilah, sejak kecil Allah telah menempa diriku dgn ilmu dan tarbiyah,
Membentukku menjadi wanita yg mencintai Rabbnya..
Maka ketika Dia memilihmu untukku,
Maka saat itu, Allah mengetahui bahwa kaupun telah menempa dirimu dgn ilmuNya.. Maka gandeng tanganku dalam mengibarkan panji-panji dakwah dalam hidup kita..
Itulah visi pernikahan kita..
Ibadah pada-Nya ta'ala..

Peerrrgghhh...keep in tacing tol kata2 ni...rs cam x sabor2 plak kite nk kawen..hehe (smbil gigit bantal..;p) 2 la kan..setiap benda kat dunia ni de pasangannye..sudu ngan garfu..bulan ngan matahari..malam ngan siang...n yg paling indah yg dciptakan Allah ialah..KITA...hambaNya..Setiap manusia d dunia ni telah ditetapkan jodohnya...Cuma tinggal kite je kena usaha sket...yela...jodoh ni x jatuh dari langit...kena la cari kan...Untung nasib, dapat yang seperti kita mahukan..tapi jangan la pulak salahkan takdir andai jodoh kita tidak seperti yang dibayangkan...Sume perkara yang tjadi kpd kita..Allah punya rencana...Dia lebih mengetahui..Besenye kita tidak diberi apa yang kita mahukan..namun kita diberi apa yang kita perlukan..itulah rahsia Dia..emm..Alhamdulillah..kite rasa kite da jumpe jodoh kite...hehe...Kite cuma mampu berdoa semoga jodoh ini berkekalan sampai ke hujung nyawa..amin.. ('-,*)

Monday, March 7, 2011

Sedetik lebih

Setiap nafas yang dihembus
Setiap degupan jantung
Aku selalu memikirkanmu


Dalam sedar dibuai angan
Dalam tidur dan khayalan
Aku selalu memikirkanmu


Ternyata ku perlukan cinta dari dirimu sayang
Barulah terasa ku bernyawa


Kasihku…ku amat mencintai kamu
Kerana kau beri erti hidup
Ku kan terus mencinta sedetik lebih selepas selamanya


Di kala penuh ketakutan dengan badai kehidupan
Ku bersyukur adanya kamu


Biarlah kehilangan semua yang dimiliki di dunia
Asal masih adanya kamu...

My peberet song...kite mmg suke sgt ngan Anuar Zain ni..bkn takat sbb die ensem, tp suara die mmg menusuk berdesup ke jiwa la..mmg keep in tacing la lagu2 die..tp nape die x kawen2 lg ek...muke ensem..comel..kiut miut...emm..die tggu kite masuk minang die kot...huhu ;p