Sunday, October 30, 2011

<< I LOVE YOU >>

Betul ke........







Cara yang paling sederhana adalah mengatakan "Aku cinta padamu" atau 'I love you". Mengungkapkan kalimat tersebut merupakan langkah besar bagi lelaki kerana kalimat tersebut mengungkap erti tentang perasaannya. Menurut beberapa penulis artikel tentang perhubungan dan percintaan, mengucapkan kalimat 'Aku cinta padamu' seperti memberikan sepenuh jiwa raga kepada kekasihnya.


Tindakan tersebut begitu menakutkan kerana bimbang cinta tidak diterima oleh wanita yang dicintai. Lelaki umumnya takut akan penolakan. Ramai lelaki ingin berasa tenang dan aman dalam sesebuah perhubungan untuk menyelami perasaan wanita sebelum berani mengatakannya.


Ungkapan tiga suku kata tersebut bererti menawarkan suatu komitmen. Bagi kebanyakan lelaki, cinta diwujudkan dalam tindakan, jadi perkataan tersebut merupakan suatu janji yang harus diikuti dengan tindakan. Secara sederhana dengan mengatakan kalimat tersebut bermakna mereka bersetuju untuk bersama dengan wanita yang mereka cintai. Jika mereka tidak melakukannya, mereka akan merasa tidak berguna.


Lelaki juga beranggapan bahawa mengatakan "Aku cinta padamu" bererti "'Saya tidak akan meninggalkanmu" atau "Saya akan selalu dapat dipercayai". Hal ini akan membuat golongan lelaki bimbang. Mereka merasa kalimat mereka merupakan suatu janji. Dan jika janji tidak ditepati, mereka akan menderita. Mereka ingin anda merasa lebih enak dan merasa senang terhadap mereka.


Menawarkan bantuan sebagai membuktikan kewujudan cinta. Biasanya lelaki memberikan banyak hadiah, seperti hadiah yang dibungkus rapi, minyak wangi, bunga dan lain-lain. Namun sebenarnya ada hadiah yang mungkin tidak diperhatikan oleh kaum wanita, seperti waktu yang diperuntukkan oleh golongan lelaki untuk menemani kekasihnya. Bagi lelaki ini merupakan hadiah. Waktu yang diberikan dengan bertemu anda daripada berkumpul dengan keluarga atau teman merupakan salah satu ekspresi cinta.


Sokongan lelaki ketika wanita berada dalam kesusahan juga berupa hadiah bagi seorang lelaki kepada wanita. Terutama ketika saat-saat genting yang sudah pasti wanita memerlukan bantuan lelaki untuk menemaninya di samping memberikan kata-kata semangat untuk menempuh dugaan dan cubaan tersebut.

Jika ciri-ciri di atas mirip dengan pengalaman anda, tidak dapat diragukan lagi bahawa lelaki itu suka kepada anda, hanya si dia agak susah mengutarakan perasaannya. Cara untuk memahami golongan lelaki seperti ini boleh dibahagiakan kepada dua aspek, semua tindakan tersebut merupakan kewujudan cintanya, dan dia ingin anda mengetahuinya.


('-,*)<3


No comments:

Post a Comment