Friday, June 10, 2011

....Kiamat sudah dekat...


Kiamat...yup..kite percaya yang kiamat sudah dekat...akhir2 ni muncul banyak petanda yang menunjukkan bahawa kiamat itu sudah dekat...dengan berlakunya bencana alam cam tsunami...tanah runtuh..banjir..yup...kiamat sudah dekat...tambah2 lagi bile kite bace paper pagi tadi..dilaporkan bahawa de sesuatu telah berlaku letupan pada matahari...bagaimana...apa sebabnya...hanya Allah yang tau...kite pom dapat melihat sendiri tanda2 kecil kiamat seperti yang telah dinyatakan...maksiat berleluasa...semakin ramai orang miskin yang menjadi kaya secara tiba2...sume ni antara tanda2 kecil kiamat...dan apabila tiba saatnya..akan muncul tanda2 besar yang akan menjadi amaran bahawa kiamat itu sudah dekat.. wallahualam...


Didapati kini bahawa seluruh tanda-tanda kecil telah muncul dan terbukti seperti yang dinyatakan dalam hadis Kebanyakan hadis-hadis ini dapat ditemukan di dalam Sahih Muslim, Sahih Bukhari dan Riwayat Tarmizi.
- Penaklukan Baitulmuqaddis 
" Dari auf b. Malik r.a katanya, Rasulullah s.a.w telah bersabda: Aku menghitung enam perkara menjelang hari kiamat. Baginda menyebutkan salah satu antaranya iautu penaklukan Baitulmuqaddis " - Sahih Bukhari.
- Zina bermaharajalela
" Dan tinggallah manusia-manusia yang buruk, yang seenaknya melakukan persetubuhan seperti himar (keldai). Maka pada zaman mereka inilah kiamat akan datang. " - Sahih Muslim.
- Pemimpin yang terdiri dari orang yang jahil dan fasik
- Bermaharajalela alat muzik
" Pada akhir zaman akan terjadi tanah runtuh, rusuhan dan perubahan muka. Ada yang bertanya pada Rasulullah: Wahai Rasulullah, bila hal ini terjadi? Baginda menjawab: Apabila telah bermaharajalela bunyi-bunyian (muzik) dan penyanyi-penyanyi wanita." - Ibnu Majah.
- Menghias masjid dan membanggakannya
" Diantara tanda-tanda telah dekatnya kiamat ialah manusia bermegah-megahan dalam mendirikan masjid." - Riwayat Nasai.
- Munculnya kekejian, memutuskan kerabat dan hubungan dengan tetangga tidak baik.
" Tidak akan datang hari kiamat sehingga banyak perbuatan dan perkataan keji, memutuskan hubungan silaturrahim dan sikap yang buruk dalam tetangga. " - Riwayat Ahmad dan Hakim.
- Ramai yang menuntut ilmu kerana pangkat dan kedudukan.
- Ramai orang soleh yang meninggal.
" Tidak akan datang hari kiamat sehingga Allah mengambil orang-orang yang baik dan ahli agama di muka bumi, maka tiada yang tinggal padanya kecuali orang-orang yang hina dan buruk yang tidak mengetahui yang makruf dan tidak mengingkari kemungkaran." - Riwayat Ahmad.
- Orang hina mendapat kedudukan terhormat.
" Di antara tanda-tanda semakin dekatnya kiamat ialah dunia akan dikuasai oleh Luka' bin Luka' (orang yang bodoh dan hina). Maka orang yang paling baik ketika itu ialah orang yang beriman yang diapit oleh dua orang mulai." - Riwayat Tabrani.
- Mengucap salam kepada orang yang dikenali sahaja.
" Sesungguhnya di antara tanda-tanda telah dekatnya hari kiamat ialah manusia tidak mahu mengucapkan salam kepada orang lain kecuali yang dikenali saja." - Riwayat Ahmad. 

No comments:

Post a Comment