Sunday, July 24, 2011

:: Guru oh Guru ::




Masa aku kecik2 dulu kan, cita2 asal aku nak jadi cikgu..bile da meningkat dewasa, aku bercita2 nak jadi GM hotel...giteuw...huhu...tapi last2, aku skarang ni amik degree lam bidang yang langsung takde kaitan dengan perguruan or perhotelan...camne tu...aku skarang duk blaja Library Management..tibe2 lak..tah camne leh terjebak lam dunia yang dipenuhi buku2 ni...sedangkan masa aku skolah dulu..bleh kira dengan jari bape kali aku jejak kaki ke pustaka...isk..isk..isk...takdir Allah kan..rezeki kita, DIA yang tentukan..

Mak aku suh aku sambung blaja lam bidang perguruan...die suh aku jadi cikgu...cerah masa depan katenye...de pencen..banyak pahala selagi ilmu yang kita ajar pada anak2 murid kita tu diguna dengan sebaiknya...tapi nak wat camne...da aku tak minat...tengok la camne...masa depan kita tak taw lagi kan...mane taw kot ade rezeki aku tuk jadi cikgu nati...huhu

By da way, aku sebenarnye nak share sumtin dengan korang...ni adalah antara penyebab kenapa aku tak nak jadi cikgu...leh kena sawan tapioca aku bile nengok bende2 camni...macam post aku sebelum ni...salah siapa...?? cikgu yang mengajar ke, anak2 murid yang terlalu bijak dengan dunia imaginasi mereka...hhmmm...tah la...

Enjoice.. ('-,*)


Tajuk karangan: Terima Kasih datuk

Pulak dah...
Yang ni plak karangan B.I

Yang ni plak Keluarga Saya

Agak2 la kan..kalu korang yang jadi cikgu...pastu pulak masa korang tengah syok2 duk marking kertas peksa dorang...terjumpa plak jawapan camni...pe korang akan wat...renung2 kan...dan slamat beramal... ('-,')

No comments:

Post a Comment